اکسل های مهندسی عمران Excel

دانلود فایل های اکسل Excel مهندسی عمران

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

فایل محاسبات FRP (مقاوم سازی با الیاف)

این فایل اکسل قادر به محاسبه تعداد لایه های FRP برای تقویت ستون بتنی مربعی یا مستطیلی می باشد.

روند کار به این ترتیب می باشد که با ابتدا با وارد نمودن مشخصات ستون بتنی، نیروهای وارده و میزان مقاومت ستون بتنی ( یا نسبت تنش حاصل شده در Etabs)  و همچنین مشخصات الیاف FRP ، تعداد لایه های لازم برای مقاوم سازی و بهسازی ستون مذکور را گزارش می کند.

یکی از بهترین مزیت های این فایل اکسل، این موضوع می باشد که با پرینت شیت مربوطه ، می توان به عنوان دفترچه محاسبات استفاده نمود.

 

هزینه فروش فایل اکسل: 550 هزار تومان 

جهت خریداری فایل به شماره تماس 09382904800 در واتساپ پیام دهید.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فایل اکسل سقف تیرچه کرومیت

فایل اکسل سقف تیرچه کرومیت

 

تیرچه کرومیت نوعی تیرچه پیش ساخته فلزی مانند تیرچه سفالی فندوله ای و بتنی می باشد با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه تیرچه کرومیت به جای استفاده از ۲ عدد میلگرد و بتن از ورق فولادی ۳ یا ۴ میل و در بال فوقانی تیرچه کرومیت به جای ۱ عدد میلگرد از نبشی استفاده شده است .

 

در فایل اکسل پیوست شده برای دانلود، مشخصات این تیرچه بر اساس دهانه و بارگذاری وارده حاصل می شود و سپس کنترل های طراحی نظیر ارتعاش و خیز کنترل می گردد.

 

دانلود در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانلود فهارس بها 1400

دانلود فهارس بها 1400

فهرست بها (List price‎) فهرستی از قیمت‌های مختلف از حجم واحد مصالح یا خدمات قابل ارائه پیمانکاران عمرانی می‌باشد. برای محاسبه هزینه کلی یک پروژه، بر اساس یک فهرست بهای پایه، کافیست حجم‌های مربوط به آن پروژه را، در میزان قیمت مشخص شده آنها در فهرست بها ضرب گردد و مجموع آنها قیمت پروژه، بر اساس فهرست بهای آن سال، خواهد بود.

در ایران، هر سال سازمان برنامه و بودجه، فهرست بهای واحد رشته‌های مختلف پروژه‌های عمرانی را منتشر می‌کند. در این فهرست‌های بها، قیمت (بهای) واحد، مثل یک متر مکعب خاک‌برداری یا یک متر مکعب بتن با عیار ۲۵۰ و غیره، به ریالمابازای هر واحد مربوط به آن کار عمرانی نوشته می‌شود.

 

دانلود در ادامه مطلب:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکسل تهیه طرح اختلاط بتن بر اساس ACI

اکسل تهیه طرح اختلاط بتن بر اساس ACI

ارائه طرح اختلاط مناسب برای شرایط محیطی متفاوت یکی از وظایف مجریان و مهندسین عمران می باشد که روش های مختلفی در آیین نامه ارائه شده است. آیین نامه ACI نیز مراحلی را برای به دست آوردن طرح اختلاط بتن ارائه کرده است که فایل اکسل پیوست شده به همین منظور تهیه شده است.

فایل اکسل مذکور به هر دو روش وزنی و حجمی طرح اختلاط ارائه می کند و در آخر هم مقایسه ای به شکل نموداری نسبت به هم ارائه  می کند.

 

دانلود در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰